viernes, 30 de octubre de 2009

Aules d'acollida

Una trentena d’alumnes ha participat a les aules d'acollida temporals durant el mes de juliol a la ciutat de Barcelona.

La iniciativa té caràcter experimental i dóna continuïtat a l’aula d’acollida temporal que des del maig ha escolaritzat a la ciutat un centenar d’alumnes nouvinguts de 12 a 16 anys.

Amb aquesta iniciativa els nois i noies de 12 a 16 anys (ESO) que han arribat a la ciutat en la fase final del curs i han estat escolaritzats en les aules d’acollida temporals tenen la possibilitat de continuar amb el seu procés d’adaptació al sistema educatiu i aprenentatge de la llengua durant l'estiu.

Una trentena d’alumnes s’han acollit a aquest projecte que ofereix dos tallers lingüístics impartits per professionals de l’Escola Oficial d’Idiomes de Barcelona (Ciutat Vella). L’activitat es realitza a partir d’una programació específica amb activitats enfocades al coneixement del lloc d’arribada, llengua i altres matèries curriculars i es realitza a les aules de l’IES Consell de Cent. Es complementa amb altres activitats, com ara visites per la ciutat, a l’Ajuntament, al Parlament de Catalunya o al mercat de la Boqueria.

L’objectiu principal és millorar l’acollida a l’alumnat nouvingut quan arriba en la fase final del curs.

Les aules d’acollida temporals són ateses per un tutor o tutora, amb el suport d’un altre professor o professora i la col•laboració dels assessors i assessores LIC (en Llengua, Interculturalitat i Cohesió Social). A l’aula es treballen diferents aspectes relacionals i culturals que volen facilitar a l’alumnat nouvingut el seu procés d’incorporació i adaptació als centres i a la societat d’acollida, i afavorir l’aprenentatge de la llengua i el seu procés de socialització.

En el curs passat, el 2008-2009, han participat en aquestes aules d’acollida un centenar d’alumnes, i s’ha realitzat a cinc centres (IES l’Alzina de Sant Andreu, IES Narcís Monturiol d’Horta-Guinardó, IES Les Corts de Les Corts, IES XXV Olímpiada de Sants-Montjuïc i IES Infanta Isabel de Sant Martí).

La bona resposta de les famílies a l’oferta d’aquest tipus d’aules d’acollida i la valoració positiva per part dels centres ha impulsat la seva continuïtat en aquesta iniciativa experimental durant el mes de juliol.

Penso que és una idea magnífica, d’aquesta manera estem ajudant als infants nouvinguts a adaptar-se a la nova societat i els hi facilitem el procés d’adaptació.
Posem per cas, que un infant arriba a Barcelona el més de març i s’escolaritza; aquest infant només haurà realitzat quatre mesos d’aprenentatge. Acabat el curs hi ha dos mesos i pico de vacances; aquest infant si durant aquestes vacances no segueix un procés d’aprenentatge, tot el que hagi après en quatre mesos no l’hi haurà servit de res. Per això la creació d’aquestes aules d’acollida em sembla una idea fabulosa.

Que en penseu???

Aquesta imatge és extreta del següent enllaç

No hay comentarios:

Publicar un comentario